CAT Vraag en Antwoord Systeem – DONE

Vraag: Hoe neem ik contact op met de beroepsorganisatie? Antwoord: Je kunt hier in deze chat vragen om je door te laten sturen naar een live medewerker. Type medewerker en klik op enter. Dan ga ik op zoek naar een medewerker die je te woord kan staan.

Vraag: Waar kan ik informatie vinden over 2 step authentication / 2-stapsverificatie / 2FA? Antwoord: Je kunt informatie vinden over 2FA (en over hoe deze in te stellen) in onze kennisbank: https://kwaliteitsysteem.nl/kennisbank/doku.php?id=2_step_authentication_instellen

Vraag: Ik kan niet meer inloggen in mijn account op kwaliteitsysteem.nl. Antwoord: Als je je wachtwoord vergeten bent kun je dat resetten door op de lnlogpagina ( https://kwaliteitsysteem.nl/wp-login.php ) op de link met de tekst “Wachtwoord vergeten?” te klikken. Je ontvangt dan een mail om een nieuw wachtwoord op te geven. Als je niet in kunt loggen omdat je de 2 step authentication hebt ingesteld type dan medewerker en klik op enter. Ik waarschuw dan een medewerker die u verder gaat helpen.

Vraag: Kan ik gebruik maken van het ECD? Antwoord: Alle therapeuten met een account op kwaliteitsysteem.nl kunnen gratis gebruik maken van het ECD op kwaliteitspraktijk.nl. Meer info in onze kennisbank: https://kwaliteitsysteem.nl/kennisbank/doku.php?id=handleiding_voor_therapeuten

Vraag: Wat is het ECD? Antwoord: Het ECD is een elektronisch cliënten dossier op kwaliteitspraktijk.nl waar alle therapeuten met een account op kwaliteitsysteem.nl gratis gebruik van kunnen maken. Meer info in onze kennisbank: https://kwaliteitsysteem.nl/kennisbank/doku.php?id=handleiding_voor_therapeuten

Vraag: Hoe kan ik een account aanmaken op GRO? Antwoord: Ga naar https://kwaliteitsysteem.nl/kennisbank/doku.php?id=gro:therapeut_aanmelden_gro en bekijk de video met instructies. Voor meer informatie over GRO kun je kijken op: https://kwaliteitsysteem.nl/kennisbank/doku.php?id=gro:gatregisteropleidingen_index en https://gatregisteropleidingen.nl/

Vraag: Waar kan ik een geschikte opleiding in de alternatieve zorgsector vinden? Antwoord: Op gatregisteropleidingen.nl staan geschikte opleidingen voor alternatieve therapeuten en op deze pagina kun je opleidingen zoeken: https://gatregisteropleidingen.nl/opleiding-scholing-zoeken/

Vraag: Waarom sta ik niet op de kaart? Antwoord: Meestal is de oorzaak dat je je profiel in je account op www.kwaliteitsysteem.nl nog niet helemaal hebt ingevuld. Dit profiel vind je onder het kopje ‘Bio | korte beschrijving’. Mocht je dit toch al ingevuld hebben geef dit dan aan ons door dan wordt het bekeken door ons IT-team.

Vraag: Waar kan ik mijn prestatie codes vinden? Antwoord: Kijk hiervoor in je account op www.kwaliteitsysteem.nl (in de linker kolom) onder het kopje “Prestatiecode(s)”.

Vraag: Waar kan ik de virtuele logo’s/schilden vinden? Antwoord: De logo’s/virtuele schilden van je beroepsorganisatie en van de geschilleninstantie kun je vinden in je account op www.kwaliteitsysteem.nl door op ‘Beroepsdocumenten’ te klikken in het menu aan de rechterkant van de pagina

Vraag: Wat zijn de regels voor intervisie? Antwoord:
– Elke intervisie groep moet uit tenminste drie vergoedbare therapeuten bestaan. De therapeuten hoeven niet perse bij dezelfde beroepsorganisatie erkend te zijn maar moeten wel op je niveau werken en erkend zijn.
– Deze therapeuten voeren een behandelvorm uit die hetzelfde of vergelijkbaar is met die van jou.
– Intervisie moet 6 uur per jaar plaatsvinden verspreid over een kalenderjaar.
– Tijdens een intervisie worden besproken cliënten geanonimiseerd behandeld.
– Een intervisie sessie duurt tenminste 2 uur.
– Na elke intervisie sessie upload elke deelnemende therapeut van de intervisie groep een ingevulde versie van het intervisieverslag in zijn/haar account op de website..
– Niet vergoedbare therapeuten kunnen aansluiten, tenminste 3 therapeuten moeten vergoedbare therapeuten zijn.

Vraag: Is er ergens een overzicht van intervisiegroepen waar ik mezelf mogelijk bij aan kan sluiten. Antwoord: Er is een overzicht te vinden van alle intervisiegroepen (op een kaart/map) door in je account, in het menu (aan de rechterkant van de pagina) op “Mijn Intervisiegroep” te klikken.

Vraag: Hoe kan ik een VOG aanvragen? Antwoord: Vergoedbare therapeuten hebben de VOG nodig, therapeuten die niet met vergoedingen werken hebben deze niet direct nodig. Je kunt een VOG aanvragen kan via deze chat type VOG en klik op Enter. Let op je ontvangt hier een factuur voor van 4,95 euro ex Btw. Je ontvangt na de aanvraag een e-mail van Justis met een factuur. Op deze factuur krijg je korting omdat de beroepsorganisatie die heeft aangevraagd. Wij raden af om via commerciële partijen zelf een VOG aan te vragen, omdat Justis aangeeft dat dit niet verstandig is.

Vraag: Waar kan ik mijn VOG uploaden? Antwoord: Ga in je account op www.kwaliteitsysteem.nl naar ‘persoonlijke instellingen’. Hier vind je een mogelijkheid om de VOG up te loaden. Let op: vergeet niet de correcte datum in te voeren.

Vraag: Ik ben door een andere organisatie gevisiteerd hoe kan ik vrijstelling krijgen van de visitatie? Antwoord: Vaak geven dergelijke organisaties een verbeterpuntenlijst (to do list) mee aan de gevisiteerden maar kunnen wij niet zien of deze verbeterpunten zijn uitgevoerd. Graag willen wij je vragen een ‘Verklaring vrijstelling’ op te stellen in een document waarin je aangeeft als therapeut alle verbeterpunten te hebben uitgevoerd. Noteer onder het document je naam en de datum en plaats het document als pdf in kwaliteitsysteem.nl onder ‘visitatie’>Visitatie | Nieuw | Upload, met de titel: ‘Verklaring vrijstelling’. Vergeet niet om de documenten waaruit de visitatie blijkt, zoals het visitatie formulier, up te loaden op dezelfde locatie 😊 Op deze basis is het mogelijk om vrijstelling van visitatie te verlenen. Alvast bedankt voor de medewerking.

Vraag: Waar kan ik verzekeringstechnische vragen stellen? Antwoord: Voor verzekeringstechnische vragen verwijzen wij je graag door naar www.batverzekeringen.nl

Vraag: Het lukt me niet om bestanden up te loaden in kwaliteitsysteem.nl wat moet ik doen?
Antwoord: Hierbij tips bij het uploaden bestanden in www.kwaliteitsysteem.nl.
– Kies de juiste optie.
– Vul alle verplichten velden in.
– Gebruik geen vreemde tekens in de velden (alleen letters en cijfers zonder accenten enz.).
– Gebruik geen vreemde tekens in de titel van het bestand..
– Het bestandstype is pdf., jpg., .jpeg., gif., tif. of png..
– Het bestand is niet groter dan 5 MB.
– JPG niet in hoofdletters.

Vraag: Wat zijn de stappen in mijn screening proces? Antwoord: Je kunt in je account op www.kwaliteitsysteem.nl onder ‘Beroepsdocumenten’ een stappenplan screening vinden. Hierin kun je onder andere lezen wat jij kunt invoeren en hoe het proces ongeveer verloopt. Onder andere willen wij je vragen in www.kwaliteitsysteem.nl de diploma’s vakgericht en PLATO (indien behaald) te plaatsen. Excuses als je dit al een keer hebt gedaan in het oude systeem, wij willen je echter zo goed mogelijk van dienst zijn.

Vraag: ik wil andere of nieuwe prestatie codes aanvragen, hoe doe ik dat? Antwoord: Je kunt in je account op www.kwaliteitsysteem.nl onder ‘Beroepsdocumenten’ een stappenplan screening vinden. Hierin kun je onder andere lezen wat jij kunt invoeren en hoe het proces ongeveer verloopt. Onder andere willen wij je vragen in www.kwaliteitsysteem.nl de diploma’s vakgericht en PLATO te plaatsen. Wij horen het graag als alles in het systeem staat dan kunnen wij de prestatie codes beoordelen.

Vraag: Hoe kan ik opzeggen bij mijn beroepsorganisatie? Antwoord: Wat jammer dat je het lidmaatschap wilt opzeggen. Dit kan uiterlijk voor 1 september van dit jaar zoals vermeld in de algemene voorwaarden. Type medewerker en klik op Enter. We zoeken dan een live medewerker die u te woord zal staan en de opzegging zal verwerken.

Vraag: Waarom lukt het me niet om de licentie van mijn beroepsorganisatie te downloaden? Antwoord: Login via de laptop of je desktop computer met de telefoon raden wij niet aan. Wij raden aan om browser Google Chrome te gebruiken. Volg de volgende checklist:
– Heb je de factuur over 2023 voldaan? Als deze nog niet voldaan is kun je de licentie 2023 niet downloaden.
– Ben je student? Studenten hebben geen licentie.
– Heb je al uitgelogd en opnieuw ingelogd? Dat kan soms helpen.
– Heb je pop-ups geblokkeerd in je browser? Mocht dit zo zijn dan kan je de licentie niet downloaden.
Lukt het na het nagaan van deze checklist nog steeds niet om de licentie te downloaden laat het ons dan weten. Type medewerker en klik op Enter. We zoeken dan een live medewerker die u te woord zal staan.

Vraag: Ik kan niet inloggen op kwaliteitsysteem.nl, wat nu? Antwoord: Misschien zie je de melding: SPAM BLOCKLIST Waarschijnlijk gebruik je in dat geval een VPN of de TOR browser. Wij adviseren de VPN uit te zetten en Google Chrome te gebruiken.

Vraag: waar kan ik de polisvoorwaarden van BAT vinden? Antwoord: Deze documenten kun je vinden in je account pagina op www.kwaliteitsysteem.nl onder de kop ‘Downloads’ in de linker kolom.

Vraag: Hoe kan ik een muurschildje bestellen? Antwoord: Je kunt muurschildjes bestellen door op je account pagina te klikken op “Service producten” in het menu aan de rechterkant van de pagina. De Extra service producten pagina wordt geopend en hier kun je oa. (extra) muurschildjes bestellen.